یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

کالیفرنیا: آرزوی همیشگی یک جوان برای اینکه بتواند پلیس شود، سرانجام او را به زندان انداخت.

این جوان 21 ساله که در چند سال اخیر اقدام به جیب‌بری می‌کرد و هیچگاه هم دستگیر نشده بود، با مشاهده آگهی جذب نیروی کار برای پلیس در این آزمون ثبت‌نام کرد.

او که در آزمون کتبی پذیرفته شده بود برای مصاحبه و انجام بررسی‌های بیشتر به مقر پلیس رفت و همین اقدام، زمینه دستگیری‌اش را فراهم کرد.

مسئول بررسی سابقه داوطلبان بلافاصله پس از بررسی سابقه این جوان و تطبیق عکس و اثر انگشت او با مجرمان فراری، دریافت که او همان جیب‌بری است که پلیس از سال‌ها پیش در صدد دستگیری‌اش‌بوده است. به این ترتیب رویای پلیس شدن موجب به زندان افتادن این جوان سارق شد.

درخواست برای تنبیه بیشتر

تایپه: یک متهم سابقه‌دار که 2 سال پیش از زندان آزاد شده بود، با مراجعه به پلیس از یک مامور درخواست کرد او را به زندان بازگرداند. این مرد به ماموران گفت که از چند روز پس از آزادی دنبال کار می‌گردد اما تا کنون موفق نشده و باقی ماندن در زندان دست کم این فرصت را به او می‌دهد که سرپناهی داشته باشد و بتواند غذا بخورد.

البته مامور پلیس به درخواست او توجهی نکرد و فقط از این مرد 45 ساله خواست با جدیت بیشتری به دنبال یک موقعیت شغلی مناسب باشد. کارشناسان بر این عقیده‌اند که رکود و بحران اقتصادی که در اغلب کشور‌های جهان شایع شده است از جمله دلایل افزایش نرخ بی‌کاری به‌شمار می‌آید.

گفتنی است این مرد تهدید کرده  است در صورتی که پلیس او را دستگیر نکند، دست به کار خلاف خواهد زد. البته درخواست این مرد برای بازگشت به زندان بازتاب گسترده‌ای در مطبوعات این کشور داشته است.

اشتباه 13/1 میلیارد دلاری

استکهلم: یک زن سوئدی با مشاهده حساب بانکی‌اش بزرگ‌ترین شوک زندگی‌ خود را تجریه کرد. این زن که به‌طور اتفاقی در حال چک کردن حساب بانکی‌اش بود در کمال ناباوری دریافت که 13/1 میلیارد دلار بیش از آنچه انتظار داشته است در بانک موجودی دارد.

این زن به خبرنگاران گفت: برای پرداخت قبوض به بانک رفته بودم که متوجه این نکته شدم و بدون اینکه چیزی به کارمند بانک بگویم از شعبه خارج شدم.  در راه بازگشت به خانه فقط به این فکر می‌کردم که چگونه این همه پول را خرج کنم و از شدت رویاپردازی از هوش رفتم.

به گفته این زن، او روز بعد به بانک مراجعه کرد تا با سوء استفاده از اشتباه بانکی از حسابش برداشت کند که متوجه شد بیش از چند صد دلار در حسابش پول ندارد. در همین حال یکی از کارمندان بانک به او گفت که روز گذشته بر اثر یک اشتباه، مقدار ‌زیادی پول به حساب او واریز شده اما پس از پی بردن به اشتباه، پول از حساب این زن خارج شده است.

خط‌خطی کنید و متمرکز شوید

لندن: شاید خط خطی کردن یک ورق کاغذ در طول گوش دادن به یک سخنرانی یا حضور در کلاس درس چندان جدی قلمداد نشود اما محققان بر این عقیده‌اند که خط‌خطی کردن می تواند نشانه‌ای از تمرکز حواس باشد.

به گفته محققان خط‌خطی کردن کاغذ به فرد اجازه می‌دهد که از رویاپردازی رها شده و به موضوع مورد نظر توجه کند. تحقیقات نشان می‌دهد آن دسته از افرادی که در حین گوش کردن به درس یا هر موضوع دیگری که نیاز به تمرکز دارد، خطوطی روی کاغذ می‌کشند، بهتر از آنهایی که این کار را انجام نمی‌دهند، تمرکزدارند ونکات درسی را به یاد می‌آورند.

به همین دلیل محققان توصیه می‌کنند آن دسته از افرادی که به زحمت روی موضوعات گوناگون متمرکز می شوند و همواره دچار رویاپردازی‌های روزانه هستند، برای تمرکز بیشتر صفحات کاغذ را خط‌خطی کنند.

کد خبر 76248

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز